ALIŞVERİŞTE MESAFE ÖNEMLİ!

ALIŞVERİŞTE MESAFE ÖNEMLİ!

Bozüyük Tüketici Hakları Derneği Şube Başkanı Hayrettin Sabırlı, gelişen teknoloji ile birlikte her türlü alanda yeniliklerin başladığını, alışverişlerde...

A+A-

Bozüyük Tüketici Hakları Derneği Şube Başkanı Hayrettin Sabırlı, gelişen teknoloji ile birlikte her türlü alanda yeniliklerin başladığını, alışverişlerde de bu teknolojiyi kullanan tüketicilerin daha dikkatli olmalarını söyledi.
Sabırlı yaptığı açıklamada, “ Teknoloji hayatımıza girince, alışverişlerde de yenilikler başladı ve oturduğumuz yerden bir telefonla veya bir tuşla internet üzerinden ya da TV Shop adı verilen marketlerden alışveriş yapabiliyoruz.
Aslında bu yöntem bize kolaylık ve zaman kazandırabilir. Tabii ki mesafeli satış dediğimiz yöntemle alışverişi bilinçli yapabilirsek sorun yok ancak bilinçsizce yapılan alışverişlerde ve mesafeli satışlarda da son yıllarda alışverişlerin artışına bağlı olarak şikâyetlerde hiç de azımsanacak gibi değil.

15781346_10207788215534566_5884811423200424647_n-(3).jpg
İsterseniz mesafeli satış nedir ve mesafeli satışlardan kaynaklı bir şikâyetim olduğunda 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun 48 Maddesi ve yönetmelik ne diyor bir bakalım: “Uzaktan iletişim aracı: Mektup, katalog, telefon, faks, radyo, televizyon, elektronik posta mesajı, kısa mesaj, internet gibi fiziksel olarak karşı karşıya gelinmeksizin sözleşme kurulmasına imkân veren her türlü araç veya ortamı’’ olarak tanımlanmaktadır.
Tüketicilerimiz kanunun verdiği hakka göre, 14 gün içinde yaptıkları mesafeli alışverişten ve satıştan hiçbir gerekçe göstermeden ve cezai şart ödemeksizin cayma hakkına sahiptir. Tüketicilerimiz cayma hakkını yazılı olarak cayma süresi dolmadan kullanabilirler.
Tüketici kanunun 48 maddesi böyle diyor, ancak mesafeli alışverişlerde mağdur olmamak için mutlaka güvendiğiniz yerleri tercih etmek gerekir.. Tüketici Kanunu 14 gün içinde bizlere cayma hakkını vermiş ama çoğu zaman cayamıyoruz sebebi ise, aldığımız malın faturası yok, garanti belgesi yok dahası Cayma bildirimini gönderecek bir muhatap adres bulamıyoruz. Bu durumda kanun bize hak vermiş ama biz hakkı kullanamıyoruz. İşte bu nedenle güvenmediğiniz yerlerden alışıveriş yapmamak gerekir.
Mesafeli satış sözleşmesine, Tüketici Kanunu ve yönetmelikte geniş yer vermiş. Bunlardan biri de mesafeli sözleşmeler için ön bilgilendirme maddesi koymuş. Satıcı veya sağlayıcı “iletişim aracına uygun olarak en az on iki punto büyüklüğünde anlaşılabilir bir dilde, açık, sade ve okunabilir şekilde satıcı veya sağlayıcı tarafından yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile bilgilendirmek zorunda’’ diyor.
Cayma hakkı süresi, hizmet ifasına ilişkin sözleşmelerde sözleşmenin kurulduğu gün; mal teslimine ilişkin sözleşmelerde ise tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin malı teslim aldığı gün başlar. Ancak tüketici, sözleşmenin kurulmasından malın teslimine kadar olan süre içinde de cayma hakkını kullanabilir.
Satıcı veya sağlayıcı, cayma hakkı konusunda tüketicinin bilgilendirildiğini ispat etmekle yükümlüdür. Tüketici, cayma hakkı konusunda gerektiği şekilde bilgilendirilmezse, cayma hakkını kullanmak için on dört günlük süreyle bağlı değildir. Bu süre her halükarda cayma süresinin bittiği tarihten itibaren bir yıl sonra sona erer" dedi.

 


Bu haber toplam 1907 defa okunmuştur
Etiketler :

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.