FORD OTOSAN'DAN BİR İLK

FORD OTOSAN'DAN BİR İLK

Türkiye'nin ilk ve tek yerli şanzımanı lansmanı gerçekleşti.

A+A-

Türkiye'nin ilk ve tek yerli şanzımanı lansmanı gerçekleşti.  Ford Otosan, 58 milyon euro yatırımla geliştirdiği yerli şanzımanını Eskişehir Fabrikası’nda tanıttı. Türkiye'nin ilk ve tek yerli şanzımanı lansmanına, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, Koç Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Ford Otosan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Y. Koç ve Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün katıldı.
2018’de çalışmalarına başlanan ilk ve tek yerli şanzıman yatırımı ile Ford Otosan, motor, aks ve şanzımanın üçünü de geliştiren ve üreten kamyon üreticilerinden biri konumuna ulaştı.
Şirket tarafından servis edilen bültende 58 milyon euro yatırım ve TÜBİTAK'ın 13,5 milyon TL tutarında Ar-Ge teşviki ile Ford Otosan mühendisleri tarafından tasarlanıp geliştirilen ilk ve tek yerli Ecotorq şanzıman ile Ford Otosan’ın ağır ticari markası Ford Trucks’ın Eskişehir’de ürettiği ağır ticari araçlardaki yerlilik oranının yüzde 90’lara ulaşacağı ulaşacağı ifade edildi.

3226011-b39bb12c89d5df6ab88e8ffe759c9349-1.jpg
"Tüm dünyada büyük bir yankı uyandırıyor"
Eskişehir Ford Otosan Fabrikası’nda gerçekleştirilen törende ilk olarak İstiklal Marşı okundu.  Açılış konuşması Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün tarafından yapıldı. Geliştirilen şanzıman ile ilgili Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün; "Türkiye otomotiv sanayinin öncü gücü Ford Otosan olarak, 60 yılı aşkın süredir otomotiv sektöründe ‘ilk'leri gerçekleştiriyor ve başarı hikayeleri yazıyoruz. Hayata geçirdiğimiz başarılı yatırımlarımızla, ülkemizdeki otomotiv ekosistemi ve tedarikçilerimizi bizimle birlikte büyütüyoruz. Hep birlikte büyümeye de devam ediyoruz. Bugün geldiğimiz noktada, ağır ticari markamız, gözbebeğimiz Ford Trucks ile Eskişehir’de ürettiğimiz çekici, yol ve inşaat serisi ağır ticari araçlarımızı 40’tan fazla ülkeye ihraç ediyoruz. Ford Otosan olarak kendi kaynaklarımızla geliştirdiğimiz ve ürettiğimiz F-MAX’in ‘Uluslararası Yılın Kamyonu’ ödülü başta olmak üzere aldığı ödüller, tüm dünyada büyük bir yankı uyandırıyor, araçlarımıza olan talebi artırıyor." ifadelerini kullandı.
Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün'ün ardından Koç Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Ford Otosan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Y. Koç  konuşma yaptı. Konuşmasının başında merhum Özdemir Bayraktar'a başsağlığı da dileyen Koç, geçmişe yönelik bir anısını anlattı. akabinde Ford Otosan'ın bugünlere nasıl geldiğini, Otosan'ın üretim, istihdam ve ihracat rakamlarının yıllar içindeki değişimleri hakkında da bilgiler verdi.

bakam.jpg
"Otomotiv sektörünün de kaderi değişti"
Başkan Ali Y. Koç, 1996 yılında kritik bir noktaya geldiklerini aktararak, "Ülkemiz Gümrük Birliği'ne girme aşamasındaydı. Otomotiv işinde hangi istikamette ilerleyeceğimize karar vermek üzere bir danışmanlık firması tuttuk. Ancak keşke tutmasaydık. Koç Topluluğu’nun özellikle Otosan tarafında bu işlerden çıkması gerektiğine dair önümüze raporlarını koydular. Ancak, biz yılmadık. Yani bugün Fenerbahçe danışman tutacak. Diyecek ki futboldan çıkın diğer sporlara devam edin, bunun gibi bir şeydi bu bizim için. Bu kararlılık çerçevesinde Ford Motor Company de bırakın devam etmeyi dediler ki “Koç’la Otosan’daki hisselerimizi eşitlemek istiyoruz.” Ve hisselerimizi eşitledik. Otosan şirketimiz Ford Otosan oldu ve bu tarihten sonra bu şirketin de otomotiv sektörünün de kaderi değişti" dedi.
Koç Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Ford Otosan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Y. Koç  konuşmasını yaptıktan sonra mikrafonu, Türk Metal Sendikası  Genel Başkanı Pevrul Kavlak'a teslim etti. Kavlak, Eskişehir'de tarihi günlerden birini yaşadıklarını, bu dönüşüm karşısında onur duyduklarını belirtti.
 'Daha çok yatırım, daha çok üretim, daha çok istihdam' 
Gururlu olduklarını aktaran Kavlak, "Dünyanın birçok bölgesinde, sanayi kuruluşları ülke değiştirirken, başta işçilik olmak üzere, üretim maliyetlerinin en düşük olduğu bölgelere giderken, Türk sanayicisi ülkesine yatırım yapıyor. Katma değer yaratıyor. Gerektiğinde risk alıyor. 'Daha çok yatırım, daha çok üretim, daha çok istihdam' diyor. Biz bu gelişmelerden büyük bir mutluluk duyuyoruz. Çünkü yeni bir yatırım demek, ülkemizin kalkınmasına katkı demektir." dedi.
"Araç satışları dünyada büyük darbe yedi"

bakan7.jpg
Son olarak konuşmasını gerçekleştiren Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, sözlerine  hayatını kaybeden Özdemir Bayraktar için taziyeyle başladı. Pandemi nedeniyle küresel ölçekte otomotiv sektörünün darbe aldığını belirtti. Türkiye’de alınan önlemlerle Çin, Avrupa ve ABD’ye göre bu darbeden daha az etkilendiklerine dikkat çeken Varank, “İki yıldır devam eden pandemi, dünyadaki yerleşik düzeni alt üst etti. Küresel zincirlerin kopmasına neden olarak tüm ekonomileri derinden sarstı ve maalesef otomotiv sektörü de pandemiden nasibini alan sektörler arasındaki yerini aldı. Bilhassa binek araç satışları dünyada büyük darbe yedi. Araç satışları Çin’de, ABD’de ve Avrupa’da büyük oranlarda düştü. Hamdolsun ülkemizde aldığımız önlemlerin de etkisiyle biz böyle bir sıkıntı yaşamadık. Ülkemizde otomobil ve hafif ticari araç satışları 2020 yılında bir önceki yıla göre yüzde 61,3 oranında arttı. Tabi esas önemli olan husus bu artışın sürekliliğinin sağlanabilmesidir. Malumunuz otomotiv endüstrisi ülkemizin sürükleyici sektörlerinden bir tanesi” diye konuştu.
“Türkiye sadece elektrikli araçlarda değil uçan araçlarda da liderliğe oynamakta kararlıdır”
Türkiye’nin elektrikli araçlarda liderliğe oynama hedefinin olduğunu ve gelecekte uçan araçlarda aynı hedefe sahip olduklarını aktaran Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, “Bazıları dar bakış açılarıyla eğlene dursun, ben de durmaksızın söylemeye devam edeceğim. Türkiye sadece elektrikli araçlarda değil uçan araçlarda da liderliğe oynama noktasında kararlıdır. Şimdiden geleceğin teknolojilerine yatırım yapmak bir tercih değil bir zorunluluktur. İnşallah gümbür gümbür gelen gençlerimizle bunu da başaracağımıza yürekten inanıyoruz” dedi.
" Türk mühendisliği ve işçiliğinin bir eseri"
Türkiye’nin başta Avrupa olmak üzere 40’ı aşkın ülkeye Eskişehir’de üretilen ağır ticari araçları ihraç ettiğine vurgu yapan Ali Koç, “An itibarıyla başta Avrupa olmak üzere, 40’ı aşkın ülkeye Eskişehir’de üretilen ağır ticari araçlarımızı ihraç ediyoruz. Otomotiv sektörü Türkiye’nin lider ihracat sektörü. Fakat her 100 liralık ihracatın 45-50 lirası ithal girdiyle yapılıyor. Kamyonumuzun yüzde 90’ı tamamen yerli. Ülke olarak pek çok endüstride yerlilik oranına öncelik veriyoruz. İşte bu kamyon da gerçek anlamda Türk mühendisliği ve işçiliğinin bir eseridir. Yani sizlerin arkadaşlar. Sizlerin eseridir. Allah razı olsun, sağ olun, var olun. Başarılarınızın devamını dilerim. Türkiye’nin ilk ve tek yerli şanzımanını sizlerle buluşturmanın mutluluğunu yaşıyoruz” ifadelerini kullandı.

ford.jpg
Kavlak, yatırımın ülkeye hayırlı olması temennisinde bulundu. Konuşmaların ardından  yerli şanzımanın görücüye çıkarıldı ve şanzıman başında toplu fotoğraf çekimiyle sona erdi.
Öte yandan Eskişehir Valisi Erol Ayyıldız, AK Parti Eskişehir Milletvekilleri Nabi Avcı, Harun Karacan ve Emine Nur Günay ile CHP Eskişehir Milletvekili Jale Nur Süllü'nün törene katılanlar arasındaydı. 

Bu haber toplam 2292 defa okunmuştur

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.