TÜKETİCİLERE BİLİNÇLİ ALIŞVERİŞ UYARISI

TÜKETİCİLERE BİLİNÇLİ ALIŞVERİŞ UYARISI

Bozüyük Tüketici Hakları Derneği Şubesi Yönetim Kurulu Üyesi Dilek Kart, Ramazan Bayramı öncesinde tüketicileri bilinçli alışveriş yapmaları konusunda...

A+A-

Bozüyük Tüketici Hakları Derneği Şubesi Yönetim Kurulu Üyesi Dilek Kart, Ramazan Bayramı öncesinde tüketicileri bilinçli alışveriş yapmaları konusunda uyardı.

Tüketicilerin bayram alışverişi yaparken dikkat etmesi gerektiklerini belirten Dilek Kart , “Bayram öncesi mağdur olmayın. Tüketici tatlı, şekerleme ve kolonya gibi ürünlerin seçiminde çok dikkatli olmalı ve merdiven altı ürünlerden uzak durmalıdır. Gıda ürünlerinde denetimden geçen ürünler tercih edilmeli ve ürünlerin son kullanma tarihlerine bakılmalıdır” dedi.

"Çocuk kıyafetlerinde seçici olun"

Alışverişlerde satın alınan ürünlerin karşılığında belge alınması gerektiğini vurgulayan Dilek Kart ,"Belge alınmadığı takdirde hak sahipliği ortadan kalkarak, malın ayıplı çıkması halinde belge olmadığı için hak aramada zorluklarla karşılaşabilirsiniz. Yerli ve kaliteli malların tercih edilmesine öncelik verilmeli, çocuk giysileri ve oyuncaklarında son derece seçici olmalıyız, sağlıklı ve güvenli olmayan ürünlerden uzak durulmalı. Özellikle bayram öncesi alışverişinizi daha dikkatli yapınız. Acele karar vermeyin. Alacağınız ürünü iyice inceleyip, ihtiyacınıza uygunluğunu kontrol ediniz. Aldığınız ürün ayıplı değilse ‘beğenmedim’ diyerek geri götürdüğünüzde, satıcının alma zorunluluğunun olmadığını bilmeliyiz” diye konuştu.

"Merdiven altı ürünlerden uzak durun"

Tatlı, şekerleme ve kolonya gibi ürünlerin seçiminde çok dikkatli olunması gerektiğini ifade eden Dilek Kart , “Merdiven altı ürünlerden uzak durulmalıdır. Dayanıklı tüketim ürünlerinde CE, TSE ve TSEK işaretli ürünler tercih edilmelidir. Özellikle satış sonrası servis hizmetleri olan ürünleri tercihimiz olmalıdır. Alışveriş sonrasında bir sorunla karşılaşılması halinde 175 tüketici hattına başvuru hakkınızı mutlaka kullanın. Tüm alışverişlerde fiş ve fatura almayı unutmayınız. Malların ve hizmetlerin eksik ve ayıplı çıkması halinde hiç bir ücret ödemeden Tüketici Hakem Heyetlerine başvuru hakkınızın olduğunu unutmayınız” diyerek bilgi verdi.

Bu haber toplam 1847 defa okunmuştur

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.